Splošna navodila za delo v lokalu Mažinin

PRIHOD IN ODHOD IZ DELA

Jutranja izmena

  • Prihod na delo je maksimalno 30 minut pred odpiranjem lokala.
  • Jutranja izmena streže do planiranega časa objavljenega na urniku.
  • Od planiranega časa, objavljenega na urniku, jutranja ekipa zaključi blagajno.
  • Odjava od dela je maksimalno 15 minut po planiranem času.

V kolikor je pred zaključkom dela, povečan obseg dela, jutranja izmena podaljša delovni čas.

Pospravljanje bara ob zaključku dopoldanske izmene je odvisen od obsega dela. V kolikor je bil pred prihodom druge izmene povečan obseg dela in se ob prihodu druge izmene umiri, popoldanska izmena prevzame pospravljanje šanka.

Jutranji izmeni ni dopustno izkoriščanje zgornjega navodila. V kolikor ugotovimo, da jutranja ekipa ni imela dela in ji je delo ostalo, ker jutranja ekipa ni bila organizirana, se o tem pogovorimo na sestanku.

Popoldanska izmena

PRIHOD NA DELO

  • Prihod na delo je maksimalno 15 minut pred planiranim časom.
  • Minimalno 10 minut pred planiranim časom.
  • Točno ob uri planiranega časa se operativno zamenjata izmeni.
  • Ob povečanem obsegu dela popoldanska izmena nastopi z delom takoj, dopoldanska po potrebi podaljša.

ODHOD IZ DELA

  • Kozarci, pribor, krožniki, posoda, embalaža se pospravljajo sproti.
  • Zadnja naročila se v lokalu in na terasi pobirajo najkasneje 15 minut pred zaprtjem lokala.
  • Zadnje naročilo za šankom je možno 5 minut pred zaprtjem.
  • Zadnji račun se izstavi 2 minuti pred zaprtjem lokala.
  • Po zaprtju lokala se ne streže pijač!
  • Odhod iz dela je odvisen od prometa in števila zaposlenih, kar bo vodja lokala tudi preverjal. V primeru nesorazmernih odstopanj se pogovorimo na sestanku.
  • Tudi ob povečanem obsegu poslovanja je maksimalen čas za pospravljanje lokala 1,5 ure.
  • Po zaprtju in končanem delu, se je v lokalu prepovedano zadrževati. Vsaka kršitev se bo ustrezno sankcionirala.

ZAKLJUČEK BLAGAJNE – VSE IZMENE

  1. Odstranite se v skladišče 1 in na za to določenem mestu začnite z zaključevanjem.
  2. Prešteje se inkaso in gotovina.
  3. Izpolni se list za popis inkaso gotovine.
  4. Menjalnina se ne vpisuje na list popisa gotovine.
  5. V blagajni se odjavi in vpiše začetno stanje gotovine in nato inkaso.
  6. Blagajniški zaključek, list gotovine, reprezentanca in gotovino se vloži v kuverto dneva.
  7. Kuverta se odvrže v sef.

OPOZORILO

  1. V KOLIKOR JE PREŠTETA GOTOVINA MANJŠA OD BLAGAJNIŠKEGA ZAKLJUČKA, JE SODELAVEC DOLŽEN TO PORAVNATI, (do v kuverto) PRED ODDAJO GOTOVINE V SEF.
  2. V KOLIKOR JE PREŠTETA GOTOVINA VEČJA OD BLAGAJNIŠKEGA ZAKLJUČKA, JO SODELAVEC (v kuverti) ODDA V SEF.
  3. MED OPRAVLJANJEM DELA JE RAZLIKA GOTOVINE, SKUPAJ Z MENJALNINO, LAHKO MANJŠA ALI VEČJA ZA MAKSIMALNO 0,50€. Večja razlika ni dovoljena po zakonu.
  4. V izogib viška ali manjka gotovine, pred nastopom delovnega dane preštejte menjalnino (100€), ki ste jo zadolžili ob zaposlitvi.

Menjalnino in denarnico se ob prekinitvi delovnega razmerja vrne delodajalcu.

  1. POZOR!!!

Nedovoljeno je, da dva sodelavca delata vsak s svojo denarnico na enega prijavljenega sodelavca!!!!

TO JE V NASPROTJU Z ZAKONOM.

 

ORGANIZACIJA DELA

Jutranja izmena

  1. Začetek z delom in prijava v sistem ob 6:30.
  2. Prižge se pomivalni stroj.
  3. Preveri in na temperaturni list zapiše temperatura v hladilniku s hrano.
  4. Iz skrinje se vzamejo rogljički, različnih okusov. 6:35
  • Rogljički se dajo na pekač za 20 – 30 min, da se otopijo.
  • Po otoplitvi se postavijo v pečico na 180 – 200 stopinj za 8 minut.
  • Najkasneje ob 7:10 so pečeni in jih vzamemo iz pečice.
  • Rogljičke odložimo v vitrino, namenjeno za rogljičke.
  • Vitrino vklopimo.
  • V vitrini se vsako jutro navlaži gobica in se jo večkrat dopoldne preveri in po potrebi dodatno navlaži.
  • Rogljičke se od 15:00 lahko prodaja s popustom 50% oziroma po 19:00 podari strankam.
  • Rogljičke, ki se ne porabijo, odpiše za to odgovorna oseba.
  1. Priprava terase, prvi del (medtem ko se rogljički otopijo)
  • Brisanje miz
  • Priprava stolov (poravnava miz in stolov).
  • Položijo se blazine za sedenje (na stole in klopi, vedno tako, da so vse blazine pravilno poravnane).
  • Postavitev cenikov, sladkornic. Naj bodo napolnjene in lično postavljene.
  1. Priprava lokala, prvi del (medtem ko se rogljički otopijo)
  • Brisanje miz.
  • Priprava stolov (poravnava miz in stolov).
  • Položijo se blazine za sedenje (vedno tako, da so vse blazine pravilno poravnane).
  • Postavitev cenikov, sladkornic. Naj bodo napolnjene in lično postavljene.
  1. Ob 6:55 se dajo peči rogljički.
  2. Šank (medtem ko se rogljički pečejo)
  • Če je kaj kozarcev od prejšnjega dne, se jih da v pranje.
  • Preveri se čistoča lesenih površin (pult) in pobriše prah. To velja tudi za površine okoli vitrine za toaste in rogljičke.
  • Preveri se čistoča kavnega aparata.
  • Preveri se količina narejenih toastov.
  1. Ob 7:00 se prižge glasbo. Pazi se na primerno jakost volumna. Vrti se glasba, ki je določena.
  2. Rogljičke se vzame iz pečice ob cca 7:05 in se jih ob 7:10 odnese v vitrino.
  3. Pospravi se prvo pranje kozarcev in po potrebi naloži drugo pranje kozarcev.
  4. Priprava terase, drugi del:
  • Naveže se blazine za naslon.
  • Okoli vhodnih vrat se pogleda čistoča, pajčevine, odstrani se košara za dežnike in preveri čistoča.
  • Preveri se čistoča tal na in okoli terase.
  • Po pločniku, pod oljko, na prehodu med Fritolinom in Mažininom se poberejo smeti.
  1. Preverijo se hladilniki in po potrebi dopolnijo, preverijo se temperature hladilnikov.
  2. Sortirajo in odnesejo se smeti.
  3. Spolira se inoks:
  • Vse odlagalne površine v šanku.
  • Vsa vrata v šanku.
  • Vse odlagalne površine v skladišču 1.

Jutranja in popoldanska izmena

  1. Sprotno se dopolnjujejo sladkornice.
  2. Po potrebi se izpraznijo in odnesejo smeti.
  3. V kolikor ni toastov, se jih naredi.
  4. Preverijo se hladilniki in po potrebi dopolnijo.
  5. Ob koncu izmene se preveri hladilnike in se jih po potrebi dopolni.
  6. Čiščenje, urejenost šanka in lokala
  • NON STOP – po potrebi se presortira zaboje.
  • NON STOP – mize morajo biti vedno čiste, lepo postavljene v enaki liniji in stoli enako usmerjeni.
  • NON STOP – gostom menjavati pepelnike na 3-4 cigaretne ogorke.
  • NON STOP – preverjaj korita z rožami, naj bodo notri samo rože.
  • PONEDELJEK – odstranijo se vsi kozarci in se obrišejo in razkužijo odlagalne površine.
  • TOREK – brisanje prahu po površinah v baru.
  • SREDA – brisanje prahu po površinah na terasi.
  • DNEVNO – ometanje pajčevin.
  1. Čiščenje skladišča 1 in 2.
  • NON STOP: preveri se pravilna postavitev in shranjevanje hrane v hladilniku.
  • DNEVNO: čiščenje vseh pečic.
  • DNEVNO: pregleda se pravilnost postavitev osnovnega inventarja in zaloge prodajnega blaga.

PONEDELJEK IN ČETRTEK

  • Brisanje vseh polic, začne se od zgoraj navzdol.
  • Pometanje, čiščenje in pomivanje vseh površin pod pulti.
  • Ometanje pajčevin.
  1. Čiščenje skladišča 3.

DNEVNO

  • Pravilna postavitev embalaže.
  • Vse smeti, steklenice, kartoni se sproti odnašajo v smeti!
  • Pometanje skladišča.
  • Ometanje pajčevin.
  • Pospravljanje in pometanje stopnic za skladiščem.

Popoldanska izmena

  1. Prevzamejo se delovne naloge, ki jih preda dopoldanska izmena.
  2. Po potrebi se odpira/zapira tenda.
  3. NON STOP se skrbi za red in čistočo šanka, miz, terase in skladišč.
  4. TERASA
  • Okoli vhodnih vrat se preverja čistoča, pajčevine, odstrani se košara za dežnike in preveri čistoča.
  • Preverja se čistoča tal na in okoli terase.
  • Po pločniku, pod oljko, na prehodu med Fritolinom in Mažininom se pobirajo smeti.
  1. Po potrebi se popoldne pripravlja sestavine za večerno strežbo
  • Nareže sadje in zelenjavo.
  • Nareže sir, klobase in salamo.
  • Pripravi mikse za koktajle.
  • Shranjuje se led za rezervo.
  1. Hladilnik s hrano
  • NON STOP
  • Preverimo hladilnike s hrano, da je vse blago pravilno shranjeno in ovito.
  • Vsaka vrsta živil naj bo hranjena na določenem mestu.
  • RAZLIČNE VRSTE NE SMEJO BITI SKUPAJ NA ISTI POLICI.
  1. Ob zapiranju lokala
  • Sproti pospravljamo in peremo kozarce, krožnike in ostalo.
  • Gostom, ki so še vedno na terasi se zamenja steklene za kozarce za enkratno uporabo.
  • Napolni se vse hladilnike, kar se dela že med obratovanjem.
  • Očisti šank in spodnje hladilnike.
  • Poberejo se blazine na terasi.
  • Poberejo se sladkornice iz miz in se jih dopolni .
  • Poberejo se pepelniki z miz in se jih opere.
  • Zaprejo se senčniki in dvigne tendo.
  • Ležalnike in table se pospravijo s terase v lokal.
  • SMETI se izpraznijo, ločijo in odnesejo v smetnjake.
  • STEKLENA EMBALAŽA se sortira in odloži na določeno mesto v skladišču 3.
  1. POMIVALNI STROJ IN POSODA
  • Opere se vso posodo, tudi umazano iz kuhinje.
  • Vse kozarce, ki se morajo polirati, se spolirajo.
  • Spusti se voda iz pomivalnega stroja.
  • Iz stroja se vzame kovinsko mrežo in lovilec za smeti, ter se jih opere v lijaku!!!
  1. Spolira se inoks:
  • Vse odlagalne površine v šanku.
  • Vsa vrata v šanku.
  • Vse odlagalne površine v skladišču 1.
  1. KRPE
  • Vse krpe se razgrne.
  • Krpe, ki so umazane, se razgrnjene odloži na za to določeno mesto.
  1. POLNJENJE PRENOSNIH, ELEKTRIČNIH NAPRAV
  • POS terminal, prenosno blagajno, prenosni tiskalnik in prenosni POS terminal se priključi v elektriko, da se napolnijo.

 

SPLOŠNO

PREHRANJEVANJE

  1. Za šankom in ob šanku ni dovoljeno.
  2. Ko je v izmeni en sodelavec, se prehranjuje v lokalu ali na terasi in se usede za mizo.
  3. Ko sta v izmeni dva ali več sodelavcev se prehranjuje v skladišču 2, kjer se delajo zaključki.

TELEFON

  1. Je na delovnem mestu dovoljen.
  2. Uporablja se lahko, ko so opravljene vse naloge, ki so na splošno določene, in ki se dnevno in tedensko določajo.
  3. V primeru, da sodelavec uporablja telefon in delovne naloge niso opravljene, se sproži disciplinski postopek.

PITJE ALKOHOLA IN KONZUMIRANJE DROG NA DELOVNEM MESTU

  1. PREPOVEDANO!!!
  2. V primeru, da sodelavec ne spoštuje pravila, se bo kršitev ustrezno sankcionirala.

GRATIS PIJAČA

  1. PREPOVEDANO!!!
  2. Izjemoma se dovoli, če tako odloči vodja izmene.
  3. Izjemoma se dovoli počastiti stranke, če je račun na osebo višji od 30,00€ in sicer pijačo, ki je določena za ta namen.
  4. Gratis pijača bo v blagajni in se bo tipkala na račun stranki. Zaloga se bo avtomatično vodila/odštevala.

POSTOPEK POBIRANJA NAROČIL IN IZDAJANJA RAČUNOV

  1. OBVEZNA UPORABA MOBILNE BLAGAJNE.
  2. NAROČILO SE OB MIZI VNESE V MOBILNO BLAGAJNO.
  3. V ŠANKU SE IZPIŠE NAROČILO.
  4. ČE JE V IZMENI EN SODELAVEC, TO NAROČILO OB PRIHODU V ŠANK ODTRGA IN GA UPORABI ZA PRIPRAVO.
  5. ČE STA V IZMENI DVA ALI VEČ SODELAVCEV, ŠANKIST ODTRGA NAROČILO, PRIPRAVI NAROČILO IN GA ODLOŽI NA PLADENJ K PRIPRAVLJENI PIJAČI.
  6. STROGO PREPOVEDANA JE PRIPRAVA PIJAČE PRED VNOSOM NAROČILA V BLAGAJNO.
  7. OB PLAČILU JE POTREBNO OBVEZNO NATISNITI RAČUN IN GA PREDATI STRANKI!!!!!

POSOJANJE IN IZPOSOJA PIJAČE GOSTINCEM ALI SODELAVCEM

  1. DOVOLJENO!!!
  2. V VEDNOST PREKO WA VODJI LOKALA IN ANDREJU.
  3. VSAKA IZPOSOJA SE VPIŠE V ZA TO DOLOČEN ZVEZEK.
  4. VRAČILO IZPOSOJENEGA BLAGA SE JAVI VODJI IN ANDREJU.
  5. VRAČILO SE ZABELEŽI V ZA TO DOLOČEN ZVEZEK.

POPUSTI

  1. PREPOVEDANO!!!
  2. Izjemoma se dovoli, če tako odloči vodja izmene.
  3. Izjemoma za skupine s predhodnim dogovorom.
  4. Izjema je osebje kantine Fritolin in Jan.

REPREZENTANCA

  1. Je določena maksimalna vrednost.
  2. Alkohol se ne blokira na reprezentanco.
  3. Izpis reprezentance se vloži v kuverto za zaključek blagajne.

LOM, RAZLITJE, …..

  1. Se napiše v za to določen zvezek.
  2. Napiše se datum, ime izdelka in količina odpisa.
  3. Vodja izmene naredi odpis uničenega blaga v BLAGAJNI.

INVENTURA

  1. Celotna inventura se opravlja 1 krat tedensko.
  2. Delno inventuro opravlja vodja 1 krat tedensko.
  3. Manko ugotovljene razlike plačajo sodelavci, ki so delali v obravnavanem tednu, glede na izmeno.

PRIPRAVA TOASTOV IN OSNOV ZA NAREZKE

Toast

  1. Toasti se pripravljajo preko celega dne, odvisno od potrebe.
  2. Priprava zaloge toastov se opravi v času popoldneva, ko je najmanj prometa.
  3. Večerna ekipa poskrbi, da je dovolj pripravljene količine toasta ob odprtju lokala.

Narezki

  1. Predpriprava za narezke – popoldne!!!
  2. Nareže se zelenjava.
  3. Narežejo se klobase, salame.
  4. Narežejo se siri.

Aktivna prodaja

  1. Stranki ponudimo dodatno ponudbo.
  2. Stranki ponujamo posebna piva.
  3. Strankam ponujamo tramezzine, narezke, solate in toaste.
  4. Stranki namesto odprtega vina ponudimo kozarec iz buteljke.
  5. V koliko sta vsaj dva gosta za isto mizo, jima ponudimo buteljko vina, ker je to tudi lažje za sodelavca.
  6. Ob postrežbi kave, čaja ponudimo rogljiček, tramezzin ali toast.
  7. Ob postrežbi vina, piva in ostalih pijač ponudimo narezek ali solato.
  8. Ko vidimo, da je gost skoraj popil pijačo, ga vprašamo, če lahko še kaj postrežemo.
  9. Nikoli ne odnašamo edinega praznega kozarca pred gostom, ki nima naročene nove pijače.

Strežba

  1. Strežba iz desne strani.
  2. Pravilna postrežba kave (žlička in ročaj skodelice sta poravnana).
  3. Vedno so etikete pijač obrnjene proti strankam.
  4. Pod pijačo postreženo iz steklenice se uporabi podstavek.
  5. Pijače v steklenici se odpirajo pred strankami.
  6. Po odprtju steklenice, se gostu natoči pijačo v kozarec.
  7. Pri pivu poskusimo prodati posebna piva.
  8. Znanje o sestavinah narezkov in ostale hrane. IZOBRAŽEVANJE ZAGOTOVI VODJA.

Shramba in poraba buteljčnih vin

  1. Pred odpiranjem nove buteljke preverimo katera buteljčna vina imamo odprta. Najprej predlagamo strankam buteljčna vina, ki so odprta.
  2. Ob odprtju buteljke na njo napišemo datum odprtja.
  3. Po točenju buteljko takoj primerno in dobro zapremo.
  4. Belo vino hranimo v hladilniku.
  5. Rdečo vino hranimo na sobni temperaturi, za kozarci za pivo.
  6. Po odpiranju se belo vino lahko toči do 7 dni. Pred točenjem odprtega vina preverite ali je še dobro.
  7. Po odprtju se rdeče vino lahko toči do 5 dni. Pred točenjem odprtega vina preverite ali je še dobro.

Buteljčna vina

  1. Gostu moramo znati razložiti osnovne razlike med vini, od kot prihajajo, sorto, razliko med sortami, svežost,… OSNOVNO ZNANJE ZAGOTOVIJO VINARJI IN VODJA. V PROSTEM ČASU SE UČITE VSE O VINIH, KI JIH PONUJAMO!!!!
  2. Stranki se pred postrežbo pokaže etiketa buteljke, seveda se buteljko pravilno drži.
  3. Med točenjem buteljke smo pozorni na pravilno rokovanje z buteljko. Vedno se vidi etiketa.
  4. Buteljčna vina se odpira in toči v kozarce pred strankami.
  5. V kolikor gost ponovno naroči kozarec enakega vina iz buteljke, se vino iz buteljke dotoči v isti kozarec.

Oblačila, urejenost in higiena zaposlenih

  1. Vsi zaposleni so oblečeni tako, kot je določeno po dogovoru, pravilniku o oblačenju.
  2. Hlače ne smejo biti športne hlače.
  3. Sodelavec mora nositi visok predpasnik, ki je čist.
  4. Majica, srajca mora biti enobarvna in čista.
  5. Primerna obutev, ki mora biti čista.
  6. Sodelavec mora biti spočit, z urejeno frizuro, obrit in umit. Po potrebi naj uporablja dezodorant.

Točenje pijač

  1. Za točenje pijač je obvezna uporaba meric.
  2. Uporabljajo se za to predvideni kozarci.

Menjava in zamujanje

  1. V primeru krajše zamude se javi vodji vsaj 1 uro pred zamudo (do 30 minut).
  2. V primeru daljše zamude se javi vodji vsaj 4 ure pred zamudo (več kot 30minut).
  3. V primeru zamenjave se obvezno obvesti vodjo, ki uredi menjavo sodelavcev.
  4. Javljanje menjav ne sme biti tik pred začetkom dela.
  5. V kolikor menjava ni možna, sodelavec, ki je pisan na urniku opravi svoje delo.

Kajenje

  1. V kolikor je v izmeni zgolj 1 sodelavec je kajenje dovoljeno na levem delu terase, pri stopnišču za Splošno plovbo ali na desnem koncu terase, na prehodu med našo teraso in kantino Fritolin.
  2. V koliko sta v izmeni dva sodelavca je kajenje dopustno na parkirišču za skladiščem 2..

Čiščenje WC – jev

  1. Se pregledajo vsako uro in se po potrebi očistijo, kar vzame 2 minuti dela za 2 WC-ja.
  2. Zahteva se, da se ne glede na zgornje navodilo, WC – ja dvakrat na dan očistita.
  3. V čiščenje je mišljeno tudi polnjenje WC papirja, papirnatih brisačk in praznjenje košev za smeti.