Splošna navodila za delo v lokalu Mažinin
PRIHOD IN ODHOD IZ DELA
Jutranja izmena
- Prihod na delo je maksimalno 30 minut pred odpiranjem lokala.
- Jutranja izmena streže do planiranega časa objavljenega na urniku.
- Od planiranega časa, objavljenega na urniku, jutranja ekipa zaključi blagajno.
- Odjava od dela je maksimalno 15 minut po planiranem času.
V kolikor je pred zaključkom dela, povečan obseg dela, jutranja izmena podaljša delovni čas.
Pospravljanje bara ob zaključku dopoldanske izmene je odvisen od obsega dela. V kolikor je bil pred prihodom druge izmene povečan obseg dela in se ob prihodu druge izmene umiri, popoldanska izmena prevzame pospravljanje šanka.
Jutranji izmeni ni dopustno izkoriščanje zgornjega navodila. V kolikor ugotovimo, da jutranja ekipa ni imela dela in ji je delo ostalo, ker jutranja ekipa ni bila organizirana, se o tem pogovorimo na sestanku.
Popoldanska izmena
PRIHOD NA DELO
- Prihod na delo je maksimalno 15 minut pred planiranim časom.
- Minimalno 10 minut pred planiranim časom.
- Točno ob uri planiranega časa se operativno zamenjata izmeni.
- Ob povečanem obsegu dela popoldanska izmena nastopi z delom takoj, dopoldanska po potrebi podaljša.
ODHOD IZ DELA
- Kozarci, pribor, krožniki, posoda, embalaža se pospravljajo sproti.
- Zadnja naročila se v lokalu in na terasi pobirajo najkasneje 15 minut pred zaprtjem lokala.
- Zadnje naročilo za šankom je možno 5 minut pred zaprtjem.
- Zadnji račun se izstavi 2 minuti pred zaprtjem lokala.
- Po zaprtju lokala se ne streže pijač!
- Odhod iz dela je odvisen od prometa in števila zaposlenih, kar bo vodja lokala tudi preverjal. V primeru nesorazmernih odstopanj se pogovorimo na sestanku.
- Tudi ob povečanem obsegu poslovanja je maksimalen čas za pospravljanje lokala 1,5 ure.
- Po zaprtju in končanem delu, se je v lokalu prepovedano zadrževati. Vsaka kršitev se bo ustrezno sankcionirala.
ZAKLJUČEK BLAGAJNE – VSE IZMENE
- Odstranite se v skladišče 1 in na za to določenem mestu začnite z zaključevanjem.
- Prešteje se inkaso in gotovina.
- Izpolni se list za popis inkaso gotovine.
- Menjalnina se ne vpisuje na list popisa gotovine.
- V blagajni se odjavi in vpiše začetno stanje gotovine in nato inkaso.
- Blagajniški zaključek, list gotovine, reprezentanca in gotovino se vloži v kuverto dneva.
- Kuverta se odvrže v sef.
OPOZORILO
- V KOLIKOR JE PREŠTETA GOTOVINA MANJŠA OD BLAGAJNIŠKEGA ZAKLJUČKA, JE SODELAVEC DOLŽEN TO PORAVNATI, (do v kuverto) PRED ODDAJO GOTOVINE V SEF.
- V KOLIKOR JE PREŠTETA GOTOVINA VEČJA OD BLAGAJNIŠKEGA ZAKLJUČKA, JO SODELAVEC (v kuverti) ODDA V SEF.
- MED OPRAVLJANJEM DELA JE RAZLIKA GOTOVINE, SKUPAJ Z MENJALNINO, LAHKO MANJŠA ALI VEČJA ZA MAKSIMALNO 0,50€. Večja razlika ni dovoljena po zakonu.
- V izogib viška ali manjka gotovine, pred nastopom delovnega dane preštejte menjalnino (100€), ki ste jo zadolžili ob zaposlitvi.
Menjalnino in denarnico se ob prekinitvi delovnega razmerja vrne delodajalcu.
- POZOR!!!
Nedovoljeno je, da dva sodelavca delata vsak s svojo denarnico na enega prijavljenega sodelavca!!!!
TO JE V NASPROTJU Z ZAKONOM.
ORGANIZACIJA DELA
Jutranja izmena
- Začetek z delom in prijava v sistem ob 6:30.
- Prižge se pomivalni stroj.
- Preveri in na temperaturni list zapiše temperatura v hladilniku s hrano.
- Iz skrinje se vzamejo rogljički, različnih okusov. 6:35
- Rogljički se dajo na pekač za 20 – 30 min, da se otopijo.
- Po otoplitvi se postavijo v pečico na 180 – 200 stopinj za 8 minut.
- Najkasneje ob 7:10 so pečeni in jih vzamemo iz pečice.
- Rogljičke odložimo v vitrino, namenjeno za rogljičke.
- Vitrino vklopimo.
- V vitrini se vsako jutro navlaži gobica in se jo večkrat dopoldne preveri in po potrebi dodatno navlaži.
- Rogljičke se od 15:00 lahko prodaja s popustom 50% oziroma po 19:00 podari strankam.
- Rogljičke, ki se ne porabijo, odpiše za to odgovorna oseba.
- Priprava terase, prvi del (medtem ko se rogljički otopijo)
- Brisanje miz
- Priprava stolov (poravnava miz in stolov).
- Položijo se blazine za sedenje (na stole in klopi, vedno tako, da so vse blazine pravilno poravnane).
- Postavitev cenikov, sladkornic. Naj bodo napolnjene in lično postavljene.
- Priprava lokala, prvi del (medtem ko se rogljički otopijo)
- Brisanje miz.
- Priprava stolov (poravnava miz in stolov).
- Položijo se blazine za sedenje (vedno tako, da so vse blazine pravilno poravnane).
- Postavitev cenikov, sladkornic. Naj bodo napolnjene in lično postavljene.
- Ob 6:55 se dajo peči rogljički.
- Šank (medtem ko se rogljički pečejo)
- Če je kaj kozarcev od prejšnjega dne, se jih da v pranje.
- Preveri se čistoča lesenih površin (pult) in pobriše prah. To velja tudi za površine okoli vitrine za toaste in rogljičke.
- Preveri se čistoča kavnega aparata.
- Preveri se količina narejenih toastov.
- Ob 7:00 se prižge glasbo. Pazi se na primerno jakost volumna. Vrti se glasba, ki je določena.
- Rogljičke se vzame iz pečice ob cca 7:05 in se jih ob 7:10 odnese v vitrino.
- Pospravi se prvo pranje kozarcev in po potrebi naloži drugo pranje kozarcev.
- Priprava terase, drugi del:
- Naveže se blazine za naslon.
- Okoli vhodnih vrat se pogleda čistoča, pajčevine, odstrani se košara za dežnike in preveri čistoča.
- Preveri se čistoča tal na in okoli terase.
- Po pločniku, pod oljko, na prehodu med Fritolinom in Mažininom se poberejo smeti.
- Preverijo se hladilniki in po potrebi dopolnijo, preverijo se temperature hladilnikov.
- Sortirajo in odnesejo se smeti.
- Spolira se inoks:
- Vse odlagalne površine v šanku.
- Vsa vrata v šanku.
- Vse odlagalne površine v skladišču 1.
Jutranja in popoldanska izmena
- Sprotno se dopolnjujejo sladkornice.
- Po potrebi se izpraznijo in odnesejo smeti.
- V kolikor ni toastov, se jih naredi.
- Preverijo se hladilniki in po potrebi dopolnijo.
- Ob koncu izmene se preveri hladilnike in se jih po potrebi dopolni.
- Čiščenje, urejenost šanka in lokala
- NON STOP – po potrebi se presortira zaboje.
- NON STOP – mize morajo biti vedno čiste, lepo postavljene v enaki liniji in stoli enako usmerjeni.
- NON STOP – gostom menjavati pepelnike na 3-4 cigaretne ogorke.
- NON STOP – preverjaj korita z rožami, naj bodo notri samo rože.
- PONEDELJEK – odstranijo se vsi kozarci in se obrišejo in razkužijo odlagalne površine.
- TOREK – brisanje prahu po površinah v baru.
- SREDA – brisanje prahu po površinah na terasi.
- DNEVNO – ometanje pajčevin.
- Čiščenje skladišča 1 in 2.
- NON STOP: preveri se pravilna postavitev in shranjevanje hrane v hladilniku.
- DNEVNO: čiščenje vseh pečic.
- DNEVNO: pregleda se pravilnost postavitev osnovnega inventarja in zaloge prodajnega blaga.
PONEDELJEK IN ČETRTEK
- Brisanje vseh polic, začne se od zgoraj navzdol.
- Pometanje, čiščenje in pomivanje vseh površin pod pulti.
- Ometanje pajčevin.
- Čiščenje skladišča 3.
DNEVNO
- Pravilna postavitev embalaže.
- Vse smeti, steklenice, kartoni se sproti odnašajo v smeti!
- Pometanje skladišča.
- Ometanje pajčevin.
- Pospravljanje in pometanje stopnic za skladiščem.
Popoldanska izmena
- Prevzamejo se delovne naloge, ki jih preda dopoldanska izmena.
- Po potrebi se odpira/zapira tenda.
- NON STOP se skrbi za red in čistočo šanka, miz, terase in skladišč.
- TERASA
- Okoli vhodnih vrat se preverja čistoča, pajčevine, odstrani se košara za dežnike in preveri čistoča.
- Preverja se čistoča tal na in okoli terase.
- Po pločniku, pod oljko, na prehodu med Fritolinom in Mažininom se pobirajo smeti.
- Po potrebi se popoldne pripravlja sestavine za večerno strežbo
- Nareže sadje in zelenjavo.
- Nareže sir, klobase in salamo.
- Pripravi mikse za koktajle.
- Shranjuje se led za rezervo.
- Hladilnik s hrano
- NON STOP
- Preverimo hladilnike s hrano, da je vse blago pravilno shranjeno in ovito.
- Vsaka vrsta živil naj bo hranjena na določenem mestu.
- RAZLIČNE VRSTE NE SMEJO BITI SKUPAJ NA ISTI POLICI.
- Ob zapiranju lokala
- Sproti pospravljamo in peremo kozarce, krožnike in ostalo.
- Gostom, ki so še vedno na terasi se zamenja steklene za kozarce za enkratno uporabo.
- Napolni se vse hladilnike, kar se dela že med obratovanjem.
- Očisti šank in spodnje hladilnike.
- Poberejo se blazine na terasi.
- Poberejo se sladkornice iz miz in se jih dopolni .
- Poberejo se pepelniki z miz in se jih opere.
- Zaprejo se senčniki in dvigne tendo.
- Ležalnike in table se pospravijo s terase v lokal.
- SMETI se izpraznijo, ločijo in odnesejo v smetnjake.
- STEKLENA EMBALAŽA se sortira in odloži na določeno mesto v skladišču 3.
- POMIVALNI STROJ IN POSODA
- Opere se vso posodo, tudi umazano iz kuhinje.
- Vse kozarce, ki se morajo polirati, se spolirajo.
- Spusti se voda iz pomivalnega stroja.
- Iz stroja se vzame kovinsko mrežo in lovilec za smeti, ter se jih opere v lijaku!!!
- Spolira se inoks:
- Vse odlagalne površine v šanku.
- Vsa vrata v šanku.
- Vse odlagalne površine v skladišču 1.
- KRPE
- Vse krpe se razgrne.
- Krpe, ki so umazane, se razgrnjene odloži na za to določeno mesto.
- POLNJENJE PRENOSNIH, ELEKTRIČNIH NAPRAV
- POS terminal, prenosno blagajno, prenosni tiskalnik in prenosni POS terminal se priključi v elektriko, da se napolnijo.
SPLOŠNO
PREHRANJEVANJE
- Za šankom in ob šanku ni dovoljeno.
- Ko je v izmeni en sodelavec, se prehranjuje v lokalu ali na terasi in se usede za mizo.
- Ko sta v izmeni dva ali več sodelavcev se prehranjuje v skladišču 2, kjer se delajo zaključki.
TELEFON
- Je na delovnem mestu dovoljen.
- Uporablja se lahko, ko so opravljene vse naloge, ki so na splošno določene, in ki se dnevno in tedensko določajo.
- V primeru, da sodelavec uporablja telefon in delovne naloge niso opravljene, se sproži disciplinski postopek.
PITJE ALKOHOLA IN KONZUMIRANJE DROG NA DELOVNEM MESTU
- PREPOVEDANO!!!
- V primeru, da sodelavec ne spoštuje pravila, se bo kršitev ustrezno sankcionirala.
GRATIS PIJAČA
- PREPOVEDANO!!!
- Izjemoma se dovoli, če tako odloči vodja izmene.
- Izjemoma se dovoli počastiti stranke, če je račun na osebo višji od 30,00€ in sicer pijačo, ki je določena za ta namen.
- Gratis pijača bo v blagajni in se bo tipkala na račun stranki. Zaloga se bo avtomatično vodila/odštevala.
POSTOPEK POBIRANJA NAROČIL IN IZDAJANJA RAČUNOV
- OBVEZNA UPORABA MOBILNE BLAGAJNE.
- NAROČILO SE OB MIZI VNESE V MOBILNO BLAGAJNO.
- V ŠANKU SE IZPIŠE NAROČILO.
- ČE JE V IZMENI EN SODELAVEC, TO NAROČILO OB PRIHODU V ŠANK ODTRGA IN GA UPORABI ZA PRIPRAVO.
- ČE STA V IZMENI DVA ALI VEČ SODELAVCEV, ŠANKIST ODTRGA NAROČILO, PRIPRAVI NAROČILO IN GA ODLOŽI NA PLADENJ K PRIPRAVLJENI PIJAČI.
- STROGO PREPOVEDANA JE PRIPRAVA PIJAČE PRED VNOSOM NAROČILA V BLAGAJNO.
- OB PLAČILU JE POTREBNO OBVEZNO NATISNITI RAČUN IN GA PREDATI STRANKI!!!!!
POSOJANJE IN IZPOSOJA PIJAČE GOSTINCEM ALI SODELAVCEM
- DOVOLJENO!!!
- V VEDNOST PREKO WA VODJI LOKALA IN ANDREJU.
- VSAKA IZPOSOJA SE VPIŠE V ZA TO DOLOČEN ZVEZEK.
- VRAČILO IZPOSOJENEGA BLAGA SE JAVI VODJI IN ANDREJU.
- VRAČILO SE ZABELEŽI V ZA TO DOLOČEN ZVEZEK.
POPUSTI
- PREPOVEDANO!!!
- Izjemoma se dovoli, če tako odloči vodja izmene.
- Izjemoma za skupine s predhodnim dogovorom.
- Izjema je osebje kantine Fritolin in Jan.
REPREZENTANCA
- Je določena maksimalna vrednost.
- Alkohol se ne blokira na reprezentanco.
- Izpis reprezentance se vloži v kuverto za zaključek blagajne.
LOM, RAZLITJE, …..
- Se napiše v za to določen zvezek.
- Napiše se datum, ime izdelka in količina odpisa.
- Vodja izmene naredi odpis uničenega blaga v BLAGAJNI.
INVENTURA
- Celotna inventura se opravlja 1 krat tedensko.
- Delno inventuro opravlja vodja 1 krat tedensko.
- Manko ugotovljene razlike plačajo sodelavci, ki so delali v obravnavanem tednu, glede na izmeno.
PRIPRAVA TOASTOV IN OSNOV ZA NAREZKE
Toast
- Toasti se pripravljajo preko celega dne, odvisno od potrebe.
- Priprava zaloge toastov se opravi v času popoldneva, ko je najmanj prometa.
- Večerna ekipa poskrbi, da je dovolj pripravljene količine toasta ob odprtju lokala.
Narezki
- Predpriprava za narezke – popoldne!!!
- Nareže se zelenjava.
- Narežejo se klobase, salame.
- Narežejo se siri.
Aktivna prodaja
- Stranki ponudimo dodatno ponudbo.
- Stranki ponujamo posebna piva.
- Strankam ponujamo tramezzine, narezke, solate in toaste.
- Stranki namesto odprtega vina ponudimo kozarec iz buteljke.
- V koliko sta vsaj dva gosta za isto mizo, jima ponudimo buteljko vina, ker je to tudi lažje za sodelavca.
- Ob postrežbi kave, čaja ponudimo rogljiček, tramezzin ali toast.
- Ob postrežbi vina, piva in ostalih pijač ponudimo narezek ali solato.
- Ko vidimo, da je gost skoraj popil pijačo, ga vprašamo, če lahko še kaj postrežemo.
- Nikoli ne odnašamo edinega praznega kozarca pred gostom, ki nima naročene nove pijače.
Strežba
- Strežba iz desne strani.
- Pravilna postrežba kave (žlička in ročaj skodelice sta poravnana).
- Vedno so etikete pijač obrnjene proti strankam.
- Pod pijačo postreženo iz steklenice se uporabi podstavek.
- Pijače v steklenici se odpirajo pred strankami.
- Po odprtju steklenice, se gostu natoči pijačo v kozarec.
- Pri pivu poskusimo prodati posebna piva.
- Znanje o sestavinah narezkov in ostale hrane. IZOBRAŽEVANJE ZAGOTOVI VODJA.
Shramba in poraba buteljčnih vin
- Pred odpiranjem nove buteljke preverimo katera buteljčna vina imamo odprta. Najprej predlagamo strankam buteljčna vina, ki so odprta.
- Ob odprtju buteljke na njo napišemo datum odprtja.
- Po točenju buteljko takoj primerno in dobro zapremo.
- Belo vino hranimo v hladilniku.
- Rdečo vino hranimo na sobni temperaturi, za kozarci za pivo.
- Po odpiranju se belo vino lahko toči do 7 dni. Pred točenjem odprtega vina preverite ali je še dobro.
- Po odprtju se rdeče vino lahko toči do 5 dni. Pred točenjem odprtega vina preverite ali je še dobro.
Buteljčna vina
- Gostu moramo znati razložiti osnovne razlike med vini, od kot prihajajo, sorto, razliko med sortami, svežost,… OSNOVNO ZNANJE ZAGOTOVIJO VINARJI IN VODJA. V PROSTEM ČASU SE UČITE VSE O VINIH, KI JIH PONUJAMO!!!!
- Stranki se pred postrežbo pokaže etiketa buteljke, seveda se buteljko pravilno drži.
- Med točenjem buteljke smo pozorni na pravilno rokovanje z buteljko. Vedno se vidi etiketa.
- Buteljčna vina se odpira in toči v kozarce pred strankami.
- V kolikor gost ponovno naroči kozarec enakega vina iz buteljke, se vino iz buteljke dotoči v isti kozarec.
Oblačila, urejenost in higiena zaposlenih
- Vsi zaposleni so oblečeni tako, kot je določeno po dogovoru, pravilniku o oblačenju.
- Hlače ne smejo biti športne hlače.
- Sodelavec mora nositi visok predpasnik, ki je čist.
- Majica, srajca mora biti enobarvna in čista.
- Primerna obutev, ki mora biti čista.
- Sodelavec mora biti spočit, z urejeno frizuro, obrit in umit. Po potrebi naj uporablja dezodorant.
Točenje pijač
- Za točenje pijač je obvezna uporaba meric.
- Uporabljajo se za to predvideni kozarci.
Menjava in zamujanje
- V primeru krajše zamude se javi vodji vsaj 1 uro pred zamudo (do 30 minut).
- V primeru daljše zamude se javi vodji vsaj 4 ure pred zamudo (več kot 30minut).
- V primeru zamenjave se obvezno obvesti vodjo, ki uredi menjavo sodelavcev.
- Javljanje menjav ne sme biti tik pred začetkom dela.
- V kolikor menjava ni možna, sodelavec, ki je pisan na urniku opravi svoje delo.
Kajenje
- V kolikor je v izmeni zgolj 1 sodelavec je kajenje dovoljeno na levem delu terase, pri stopnišču za Splošno plovbo ali na desnem koncu terase, na prehodu med našo teraso in kantino Fritolin.
- V koliko sta v izmeni dva sodelavca je kajenje dopustno na parkirišču za skladiščem 2..
Čiščenje WC – jev
- Se pregledajo vsako uro in se po potrebi očistijo, kar vzame 2 minuti dela za 2 WC-ja.
- Zahteva se, da se ne glede na zgornje navodilo, WC – ja dvakrat na dan očistita.
- V čiščenje je mišljeno tudi polnjenje WC papirja, papirnatih brisačk in praznjenje košev za smeti.